Saturday, January 10, 2009

Kumpulan Boer Pertama di Zam Ternak

Salam Semua..

Hari ini adalah dalam sejarah bagi Zam Ladang Ternak Enterprise dimana 3 ekor induk kambing boer telah hadir untuk menyerikan lagi kandang kami. 3 ekor kambing itu di beli daripada Agro Gemilang Farm Simpang Ampat Melaka ( Terima kasih kepada Abg Hamdan dan Kak Ida ).

Sehingga ke hari ini telah ada 50 ekor kambing di kandang kami. Kami bercita-cita untuk
memperbesarkan lagi kandang dan menambah bilangan kambing yang sedia ada.

Saiz 3 ekor kambing boer tersebut sangat mengujakan kami yang baru pertama kali menternak kambing Boer. Menurut kak Ida juga kambing-kambing tersebut mungkin bunting dan akan melahirkan anak kambing dalam tempoh 3-4 bulan lagi. Perghh..tak sabar rasanya menantikan kelahiran pertama anak-anak boer di sini..Dibawah adalah gambar semasa proses pembelian dan membawa ke kandang di Masjid Tanah Melaka
..

Bermain dengan anak boer yang baru berusia seminggu di Angro Gemilang Farm


Ujang bakal Pejantan lahir dari breeding program Gemilang Farm ( Umo baru 3 Bulan weii..dah menggatal tu..tapi bukan untuk dijual)


Abang hamdan dan pekerjanya sedang berusaha membawa kambing ke kenderaan


Ayen membawa masuk induk boer ke kandang di Masjid Tanah


Apa ushar2..ada utang er?


3 dara pingitan Zam Ladang Ternak


Zam sedang menjamu selera kambing 2nyer

2 comments:

  1. Assalamualaikum Kalau sy nak beli anak kambing betina untuk ternakan brp harga seekor

    ReplyDelete
  2. Hello,
    Adakah anda dari segi kewangan ke bawah? adalah perniagaan anda menangis untuk kebangkitan semula kewangan, adakah anda mendapatkan pinjaman di bank dan tangan pemberi pinjaman yang salah dan anda di mana menolak? mencari tiada lagi, beberapa pemberi pinjaman di sini tidak bersedia untuk membantu anda, semua yang mereka mahu adalah untuk merobek anda wang yang diperolehi keras anda, menipu rakyat yang tidak berdosa dan meningkatkan kesakitan mereka. Kami adalah pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan kami memulakan program pinjaman ini untuk membasmi kemiskinan dan mewujudkan peluang untuk keistimewaan yang kurang untuk membolehkan mereka menubuhkan sendiri dan memulihkan perniagaan mereka. untuk maklumat lanjut, anda boleh menghubungi kami melalui e-mel: anitacharlesqualityloanfirm@gmail.com dan mengisi borang di bawah.

    PEMINJAM'S DATA.
    1) Nama Penuh: ......... 2) Negara: ...... 3) Alamat: ......... 4) Jenis Kelamin: ..................
    5) Status Perkahwinan: ... ..... 6) Pekerjaan: .......... Number 7) Telefon: ........................... 8) Pada masa ini kedudukan di tempat kerja: .... ............ 9) Monthlyincome ...... ...................
    10) Pinjaman Tempoh: ............... 11) Tujuan pinjaman: ............... 12) Agama: ............
    13) Tarikh lahir: ........................

    sila memohon syarikat yang sah, kejayaan anda adalah matlamat kami.

    ReplyDelete